Een adviestraject start met heel goed luisteren naar een klant en kijken wat er in een organisatie gebeurd. Vaak blijkt er onder de vraag nog een dieperliggend vraagstuk te zitten.Na een grondige analyse van het vraagstuk en de context kom ik samen met de klant tot interventies die het beste zullen werken. Dat kan een serie gesprekken zijn tussen bestuurders, medezeggenschap en medewerkers. Maar ook een training kan een vorm van interventie zijn, als bijvoorbeeld blijkt dat binnen teams niet goed gecommuniceerd wordt.
Ik verdiep mij voortdurend in nieuwe methodieken en pas deze toe in adviestrajecten en trainingen. Hieronder een aantal voorbeelden van methodieken die mij inspireren en die ik toepas in adviestrajecten en trainingen.
Wouter Hart
Marijke Arendsen Hein
Lynda Gratton & Andrew Scott
Peter van Lonkhuijzen
Inge Nuijten
Jitske Kramer
Charles Duhigg
Alexander Osterwalder
David Rock
Robert Cialdini
Gratton
Aukje Nauta
Stephen Covey