Bernard Jan de Groot Training en Advies | Quickscan BMC
Bernard Jan de Groot Training en Advies is een ervaren trainer en adviseur, die eerst goed luistert naar de klant en vervolgens samen op zoek gaat naar creatieve oplossingen voor complexe problemen. Medezeggenschap is voor het goed gesprek organiseren binnen een organisatie. Dat is altijd vanuit een bepaalde visie die het team heeft op de organisatie. Ik begeleid het team in het ontwikkelen van een heldere visie en een strategie. Ik heb gewerkt als Jurist en onderhandelaar bij het CNV voor onder andere ondernemingsraden.
ondernemingsraad training, advies, adviseur, advies ondernemingsraad, adviseur ondernemingsraad, arbeidsvoorwaarden, onderhandelen arbeidsvoorwaarden, OR communicatie, Quickscan Business Model Canvas, Quickscan BMC, organisatievraagstuk, organisatiedoelstelling, beleidsdoelstelling
13170
page,page-id-13170,page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-2.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Hoe werkt de Quick Scan?

 

Het Business Model Canvas, ontwikkeld door Alexander Osterwalder en Yves Pigneur, is een effectieve manier om complexe organisatievraagstukken inzichtelijk en behapbaar te maken. Het geeft in korte tijd concrete resultaten en positieve energie. Het Business Model Canvas (BMC) is een creatief proces, waarin op een gestructureerde manier beleids- of organisatiedoelstellingen worden toegespitst op haalbaarheid in de toekomst.

Wij bieden nu quickscan sessies aan waarbij we het Business Model Canvas inzetten.

Wat voegt het Business Model Canvas toe?

 

Werken met het Canvas koppelt passie en poen.
Krimpende budgetten maken het noodzakelijk dat overheden en maatschappelijke organisaties niet alleen waardegedreven, maar ook meer financieel gedreven te werk gaan. Ook voor bedrijven is een goed verdienmodel van belang, waarin waarde wordt gekoppeld aan middelen. Werken met het BMC brengt inhoud en geld bij elkaar en in balans.

Het Canvas daagt uit om kritisch na te denken over wie de klant is.
Hoe kan die klant afgebakend en omschreven worden en waar is die echt naar op zoek? Het gaat niet om de vraag wat de organisatie vanuit een intrinsieke motivatie ‘aan de man’ wil brengen, maar om de vraag wie ‘de man’ dan is en welke oplossing deze zoekt.Tijdens het werken met het Canvas ontstaat al doende draagvlak.

Werken met het BMC doe je met collega’s en belangrijke partners.
Samen ontwerpen we de stip op de horizon, door in balans te brengen wat de (maatschappelijke) waardecreatie is, hoe deze kan worden bereikt en wat dat kost en oplevert.